Webgame noviny

WG Noviny vám přináší nejčerstvější informace ze světa Webgame.

Odkazy: Starší novinky a informace | WG noviny | Historie WG

Členové ali Moon získali hodnost 14

Tento článek byl publikován 15:54, 09.06.2021 hráčem Apoc(#70967) ke 138. věku.
Byl již přečten 9x, 0 komentářů, průměrná známka NAN
Jak se povedlo získat všem členům aliance Moon hodnost 14 se můžete dočíst v článku.
Mnoho hráčů bere Webgame jako zábavku na relax, pokec s kámošmi a nějaký ten odklik. Kopec z nás to ani neumí hrát pořádně a když príde na otázku ohledně nejvyššího dosáhnutého levelu, tak ne všichni z nás se mohou pochlubit, že zvládli udělat vyšší level než je hodnost 12. Když ale mluvíme o hodnostech, tak je potřeba se podívat na hodnost 14, kterou udělalo už několik lidí a teda dá se říct, že se jedná o zkušené lidi, kteří to nejen, že umí hrát, ale jsou schopni věnovat tomu víc času nebo trpělivosti. Protože mnohdy jde i o trpělivost, v případě, že někdo chce dosáhnout vyšší level, tak se nemůže nechat vyprovokovat nebo zavléct do totálky, protože pak ztrácí expy.

No ale co když se rozhodne celá ali, že získa každý člen hodnost 14? Už troufalost je pomyslet o dvoch, troch, případně pěti hráčích. Ale cela ali?

Nepamatuju si, že by se to někomu povedlo, teda až do minulého věku, kdy aliance M (Moon) na čele s Atlantikem a Maserem to dosáhli.

Jak se jim to povedlo? jak tvořili tým a jestli to bylo jednoduchý se můžete dočíst v tomhle článku.

Jak jste rozdělili vlady jednotlivym lidem v ali?? Kazdy si řekl, co chce? nebo jste vybírali lidi do ali dle vlad nebo jak to celé dopadlo?

"Ahoj. rozložení vlád v ali jsme s Atlanem určili první den věku. Debata byla o počtu fundů a robotů v ali, nakonec jsme šli variantu 2 a 2, s tím, že kdyby jednomu z fundů nepřišly borgové do revky na robo, otočí to taky. Nakonec to naštěstí nebylo třeba, protože rozjíždět tři roboty by byl trochu porod. Myslím, že dva fundové a jeden kom je optimální složení, víc vlád na vojáky by bylo už moc velké riziko, že to někdo zazdí, s míň vládami se zas celkově hůř hraje. Vlády si lidi rozebrali na nástěnce sami stylem kdo dřív příjde, má na výběr. Složení vlád i ali bonus za vlády fungovalo dobře, dost pomohlo, že hlídač jel na robota přes pasiv anarchu, dával nám ali bonus, nežral cíle a ještě stihl fúzky před revkou, zahrál to na pána. A nesmím zapomenout zmínit Lubka (2xcl.), kterýho jsme vzali do ali nejen proto, že umí perfektně zahrát fundu, ale i proto, že je to náš maskot a miláček:-)."

Našel se nekdo komu v prubehu veku nesadla vlada a bylo mu potreba hodne pomoct?? {klidne muzes jmenovat} i jak jste mu pomohli

"Myslím, že v ali byli zkušení hráči, co věděli jak hrát a žádný kolosální průser se nekonal. Pjotrik na začátku trochu zazdil ufo a pak ke konci se dikta bez borgů kliká blbě, dostával lepší cíle, full banku a primární hospy a zvládl to. Horší to bylo s UUškem, který měl fofry v práci a odmítal vzít parťáka, ten to v jeden moment absolutně nestíhal a brzdil celou ali. Naštěstí si nechal říct a přijal ridge za parťáka, kterýmu musím poděkovat, že nám tímto zachránil věk. To byl nejvíc kritický moment věku a nejen moje nervy dostaly zabrat."

Byl od samého začátku cíl získat H14 pro všechny členy?

"Když Atlan skládal ali, tak byl cíl pohodová sundavačka po minulém farmícím věku. Po složení ali jsme se ale dozvěděli, že jsou konečně implementovány nové ali pokroky, tak jsme si řekli, že to vemem jako nácvik na nějaký z dalších věků, protože cíl 10xh14 visel už dlouho ve vzduchu a jednou už M byla dost blízko. Složení ali tomu ale moc neodpovídalo (8 lidí, někteří to hráli po delší pauze), tak jsme tomu, že to dáme už teď, moc nedávali."

V čem tkví úspěch získání H14 všemi členy?

"V první řadě jsou to dva faktory. Zaprvé disciplína hrát všechna kola věku naplno a neztrácet je na zbytečnosti. A zadruhé vnitřní podřízení se tomuto cíli nad vlastní zemi. Ali byla složená převážně ze sólistů a vyžírek (mimo pár výjimek) a příjemně mě překvapilo, že ani jednou za věk s tím nebyl problém, všichni kluci celou dobu šlapali na ali bez ohledu na vlastní zem a to byl základ úspěchu."

Ktera cast veku byla jednoduchsi a proc?

"Jednodušší je obecně první půlka věku, protože na ní (kromě ufa) zas tolik nezáleží, každý si tak nějak odkliká svoje a není potřeba velká kooperace v ali. Pak se to s blížícím se robem stupňuje a kulminuje to poslední týden, kdy se musí řešit opravdu spoustu věcí a navíc aliance přestanou ze dne na den akceptovat k12 a dělaj vše možné, aby ti to pokazili. A když už ti to pokazit nemaj čím, tak aspoň udělej mechový selekt, ať z nich nic nemáš. Vhodně zvolené války na konci pak jsou naprosto klíčové a rozhodnout, jestli jsi 40 dní čučel do modré obrazovky úplně zbytečně nebo ne (respektive trochu míň zbytečně:-D)."

Jelikož ty a Atlantik určitě nejste oblíbený hráči, tak mnoho válek asi nebylo úplne jednoduchých. Známe to, po těžkém totálu se těžko stava ali na nohy. Potřebovali ste každé kolo. Jak to vypadalo u vás? Hrali jste na diplomaci hodně?

"Měli jsme štěstí a totálka se nám vyhla. Když člověk jede s tímto cílem, tak přesně jak říkáš - každé kolo je drahé a tak věci, které by normálně člověk hrotil a zvrhlo by se to v totál, tak to nechá bejt. V jedné z válek na nás například Drunken odehrál několik odkliků dobýváky shora s diktou a dobytkem a nakonec spálil asi 50k km2, vyboural i hlínu co měl před war, abychom mu nic nemohli vzít zpět. Při normálním věku bez tohoto cíle by to skončilo totálem a nenechali bychom jeho ali dát ani top40, natož top5, ale takto jsme museli pokorně stáhnout ocas a jít zase o dům dál. Taky člověk neřešil full saboty a embarga od pasivek při k12. Ve výsledku to dopadlo jako jeden z nejklidnějších věků, co jsem kdy hrál."

Jak probíhala takova akce? Nějak jste se střídaly pri utocich? Někdo odpripravil a nekdo expil? A pri dalsi war se to za vymenilo? Totiz, cil byl, aby vsichni meli H14, to ale nebylo urcite jednoduche.

"Měli jsme v alianci rozdělené role, které se odvíjely od toho, kdo byl víc a kdo byl méně pozadu s expy. Atlanův robot po revce hrál jenom nálety, takže neustále operoval s trhem, schovával a přeprodával stíhačky, protože na rozjezd pasivky jich potřeboval okolo 120-150k a to je na tak nízkém presu hodně. Můj feudál byl ten, kdo týloval celé ali. Nejlepší cíle na mechy jsme se snažili nechávat zemím, co byly pozadu s expy. Hodně jsme pracovali s ali bankou, nelson byl s expama napřed, tak nakonec nadojil do banky přes 100M s repkou. Samozřejmě jsme museli účelně využívat sloty na hospodářky. Vliv mělo i to, jak jsme dostávali ufo pokroky. U zemi na vojáky byly borgové naprosto klíčové, bez nich by h14 i přes veškerou pomoc ali dávali velmi těžko. Já jsem 700 kol před koncem věku měl 3 ufo pokroky, pjotrik s diktou za celý věk nedostal pokrok žádný. Celý tohle se stupňovalo ke konci věku, poslední týden jsme několikát za den počítali, kolik jaká země potřebuje expů za kolo do konce věku (nelson na to měl tabulku v excelu) a dle toho se rozdělovaly cíle na odklik a plánoval postup útoků. Vždy se muselo z každého cíle vyždímat co nejvíce expů za co nejméně kol a ty nejlepší expy musely mít správné adresáty. Vyžadovalo to hodně času, nasazení a nervů během kooperace osmi lidí v ali. A chci všem v ali poděkovat, že to vzali zodpovědně a všichni táhli za jeden provaz:-)."

Plánujete dosahnout podobný úspěch ještě jednou?

"Rozhodně ne, ale moc rád se pokochám tím, až se to někdo pokusí zopakovat. Nebo třeba překonat tím, že všechny země v ali daj např. 3M expů:-). To by bylo hodno "krále h14" :-D."

Co by jsi doporučil hracum, kteri chteji dosahnout H14, pripadne cele ali?

"Dosáhnout h14 - nebát se toho, není to tak těžké, stačí klikat kola efektivně. A celé ali - omluvit se doma přítelkyním a manželkám (nebo přítelům a mužům:-) dopředu, že do toho budete poslední 2 týdny furt čučet a furt něco řešit a nebude s vámi moc velké pořízení:-D."