Zde v historii WG nalezneš dějiny WG, přehled o významných událostech, které se ve hře udály.
Odkazy: Starší novinky a informace | WG noviny | Historie WG
Robokracie - železná farma, Utopie - socialismus v praxi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tento článek byl publikován 00:00, 07.11.2008 hráčem Adolfek(#21070) ke 50. věku. Byl již přečten 3084x, 30 komentářů, průměrná známka 1.2 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dnešní článek se bude zabývat vývojem utopie a robokracie. Najdete zde grafy těchto dvou vlád z topky, jejich nejprestižnější hráče a vyjádření těch, kteří za utopii, respektive robokracii hráli za dob, kdy bylo WG ještě v plenkách. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Robokracie K 5. věku byla zavedena zbrusu nová vláda, Robokracie.
Podmínky pro přechod na robokracii byly stejné jako dnes, tzn. 50% androidů v populaci, avšak možnost revoluce nebyla omezena dnem věku a pro zisk androidů nebylo zapotřebí žádného pokroku, protože žádné neexistovaly. 7. věk Opravena chyba, kdy šla robokracii snížit spokojenost 9. věk Zavedeny pokroky. Jedím z nich byl pokrok Androidi, nutný pro vznik androidů v populaci. Jak už jsem uváděla, do té doby androidi v populaci přibývali pouze na základě hustoty technologií na km2, pokrok potřeba nebyl. 10. věk 11. věk Omezení, kdy robokracie nemůže dělat společenské pokroky kromě Bezpečnostních senzorů 13. věk Vojenské posílení: +50% síla rozvědky v obraně +20% zvýhodnění od vojenských technologií 17. věk Robokracie opět posílena: 1.5x efekt vojenských základen (dříve 1) 18. věk Další vojenské posílení Robokracie: Robokracie má +50% sílu útoku i obrany v Nočním tažení a Bombardování měst. Vyrovná se tak absence generálů v některých taktických útocích. 21. věk - Generálové sbírají zkušenosti jen poloviční rychlostí. Toto posílení robokracii opravdu velice pomohlo (můžete pozorovat na níže uvedeném grafu) proto se hned další věk muselo aplikovat omezení. - Generálové automaticky dostavají jména jako GEN.1225483283. - Nemůže mít generála populistu. Samozřejmě, když má robokracie konstantní spokojenost, neměl by pro ni tento generál žádný význam, jen by zbytečně zabíral místo. Nicméně k zavedení této změny nakonec nedošlo. 22. věk 32. věk Oslabení Robokracie: Již nemůže získat všechny generály. Robokracie nikdy nezíská generály jako Populista, což platilo již dříve, a nově nezíská Osvoboditele, Ochránce národa a Stratéga. Důvod změny je jasný - robokracie je opravdu silné zřízení, hlavně po válečné stránce. Takhle se pozná, kdo doopravdy dokáže za toto zřízení hrát. 33. věk Opravena chyba s příchodem zakázaných generalů (populista, ochránce národa, stratég, osvoboditel). Generálové už (opravdu) nepřijdou. 34. věk Pro robokracii byla zrušena náhodná událost "Porodnost". Tato událost v robokracii vypadala směšně. 37. věk Změna možných generálů. Robokracie získala zpět generály ochránce národa a stratéga. Namísto toho přišla o generály nacionalistu a vlastence. 41. věk Robokracie přišla o možnost získat generála farmáře. Opatření zavedeno z důvodu, že robokracie tohoto generála vzhledem k postihu do produkce jídla patřičně nevyužije, tudíž by většina hráčů generála velmi rychle propustila a pak musela dobu neurčitou čekat na příchod generála dalšího, užitečnějšího. 43. věk Generálové při dotaci zkušeností generála budou získávat pouze polovinu zkušeností - Vyrovnáno na stejné podmínky zisku zkušeností, jako je tomu při útocích.
Hráč Zachata, který hraje prakticky od vzniku WG a v 17. věku se se svou robokracií dostal na pěkné 31. místo v prestiži, mi pověděl, že ve strategii hraní za robokracii se až zas tak mnoho nezměnilo, narozdíl od utopie, o které se můžete dočíst níže. Robo šlo udělat rychleji než dneska. Pokud se člověk zaměřil na robo a měl štěstí, tak kolem 1200. kola nebyl problém dělat revoluci. Jinak si pamatuju, ze dost robokratů bylo kolem 1500.-1700. kola. Jinak robokracie je pořád stejná - pořád jsou jenom 3 komodity, na který jde hrát - energie, jednotky nebo techy. Dřív byla robokracie víc dominantní než dneska, akorát že většina lidí v těch časech WG hrát neuměla :-D . Zde je screen, na kterém můžete vidět hráče .Slayer., který má odehráno 1400 kol a již má robokracii - po pouhých dvou týdnech od zahájení věku. ![]() Screen je ze 14. věku. Zachata dále vzpomíná na jednu mezihru, která se hrála o víkendu po 5. věku. Spočívala v tom, kdo dokáže během těch 3 dní vyrobit nejvíc mechů. Vítěz dostal možnost robokracie hned od začátku příštího věku. Vítězem se stal hráč Oops. Dneska by to byl hodně luxusní dárek. ;D Počet robokratických zemí v top40(vodorovně číslo věku, svisle počet zemí s touto vládou v top40 na konci věku) Tento graf nám napomůže názorněji pochopit, co robokracii ovlivnilo, tedy proč byla zavedena některá omezení či bonusy a co způsobily. - Výchylka u 21. věku - zde robokracii velmi pomohla možnost mít generály - Pokles u věku 22. - ukázalo se, že díky generálům je nyní robokracie příliš silná. Proto se zavedla změna, že je možné revoluci na tuto vládu provést nejdříve 25. den věku. - Od 28. věku se začaly robokracie více dostávat do topky zejména díky zavedení UFO pokroků. - U 32. věku je také možno vidět pokles. K reálnému omezení robokracie sice díky závadě programu nedošlo, ale vysvětlit se dá tím, že hráče slibované omezení generálů odradilo od samotného hraní za robokracii. Jestliže za robokracii hrálo méně hráčů, tak se jich na základě kauzální teorie i méně umístilo v topce. - Zvýšení počtu robokratů ve 37. věku souvisí se změnou generálů. Původně se mi tato výchylka zdála paradoxní, protože téhož věku byla do hry implementována EMP raketa, která může mít zejména pro robokrata nedozírné následky, nicméně je vidět, že taktická síla je mnohem více důležitá. - Pokles ve 42. věku souvisí se snížením minimální ceny, za kterou lze poslat mechy na světový trh (díky výborné produkci vojenské techniky jsou mechové velmi důležitou jednotkou pro robokraty). Cena se snížila ze 400$ na 300$. - Náhlý pokles u 44. věku způsoben pravděpodobně oslabením UFO pokroků Mimozemský počítač a Plazmové zbraně. Nejprestižnější robokracie
DodatekOdpověď je - znamená to totéž. Pokud má země s jednou z těchto vlád např. 100% spokojenost a uvažujeme, že se body přičítají nad 95% spokojenosti, přibude bodů 5. Kdybychom uvažovali, že se automaticky přičítá 10 bodů, muselo by se jich 5 zase odečíst, protože základ je 105%, a jak známo, body můžeme při nízké spokojenosti i ztrácet. V tabulce v Menu=>Dotace=>Továrny je u robokrata psáno +35% u obou položek (mechy i ostatní jednotky). Matematicky však vychází to, že když se v helpu nabízí +50% ale v tabulce se uvádí pouze 35%, tak někde 15% chybí... A to je právě to snížení z 21 dílů na 19. Stejný postup lze uplatnit i při zjišťování počtu potřebných jednotek před 24. věkem, kdy mech stál pouze 14 dílů (to, že se zvýšil počet potřebných jednotek na mecha se vykompenzovalo zavedením nové funkce pro technologii autamatizace továren - od této doby má automatizace na produkci mechů dvojnásobný efekt.) Kdysi se tato problematika objevila v náboru na nápovědy, jako taková perlička pro nejlepší, protože tenkrát údaj o 19 potřebných jednotkách nebyl uveden v helpu. Utopie 2. věk Nové státní zřízení Utopický socialismus, Unifikace či Utopie. - Jeho největší zvláštností je, že pod tímto typem vlády nemůžete žít od začátku, ale musíte na něj nejdříve své lidi připravit. V praxi to znamená, že se nejvíce snaživým zemím podaří revoluce na Utopii kolem poloviny věku. Narozdíl od výše uvedené robokracie se u této vlády mnoho systémových úprav neprovádělo.
Anarchie se rychleji přibližovala utopii už od počátku. Podmínky pro získání utopie byly ze začátku následovné: 5. věk - Je potřeba dosáhnout 100 000 utopistických bodů. - Za poslání humanitární pomoci přibude 300 bodů. - Za každé odehrané kolo přibude tolik bodů, o kolik máme spokojenost vyšší než 105%. Podmínky pro zisk Utopie se tohoto věku ztížily, protože se délka věku zvýšila na 36 dnů z původních 25. 9. věk Zaveden pokrok pacifismus, který mimo jiné vlastníkům tohoto pokroku přidával body na utopii již od 95% spokojenosti. 22. věk V tomto věku byl bonus pacifismu změněn. Nyní se body na utopii nebudou přičítat od 95% spoko, ale vlastníkům tohoto pokroku se zvýší základní spokojenost o 10%. 25. věk Utopie nemůže odpalovat rakety 38. věk Utopie získala 3 obranné spojence a bude mít tak větší šanci se ubránit. - Utopie se nehrála tolik jako dřív. Válečné vylepšení jí jenom prospělo. Mnohem víc se vyplatilo farmit s robokratem, demokratem nebo republikou. Zde jsou poznatky hráče Martind Forlon, který za Utopii hrál v 15. věku, kdy se dostal se svou zemí na krásné druhé místo v žebříčku. Jeho aliance Black Hand se dostala dokonce na místo první. Uvádí, jak se změnil způsob hry za tuto vládu. Co se týče strategie, tak ta byla v té době podstatně jiná. Na WG byl zájem o farmení a ne ten dnešní sundávací chaos. Jeli jsme to tuším část přes fund a část přes komanče. A hlavně zhruba poslední týden už se prakticky neválčilo. Šlo farmit a dělali to prakticky všichni. Dneska se utopie hraje až na výjimky dost špatně. Jistě, výjimky jako Francimor ukazují, že jde dát i opravdu hodně vysoká prestiž, ale stojí to obrovskou spoustu času na WG a taky pomoc (spíše více než méně) ostatních. Taky požadavky na obranu jsou dneska větší = více zemí, hlad po expech, utopka se vede jako zřízení, které útoky nevrací (což není až tak úplně pravda :-) ) a tak po ní jde spousta útočníků, spousta možností jak sundat bonusy (taktický nálet je pro utopku docela smrtící záležitost) a dalo by se pokračovat. Třeba i zavedené oslabování generálů při revoluci (při obraně na 8 lvl ty procenta docela bolí)
Počet utopistických zemí v top40(vodorovně číslo věku, svisle počet zemí s touto vládou v top40 na konci věku) Jak vidíte, graf utopie se moc neměnil. K výchylce na začátku mi Zachata řekl, že souvisí s tím, že v dané době na WG ještě probíhalo mnohem méně válek a tenkrát existovalo pár fakt dobrých aliancí, mezi sebou většinou propaktovaných a prosmlouvaných. Nebyla výjimka, že top40 byla celá složena ze spojenců. V té době se v takových top aliancích dalo snadno farmit. Zachata dále vzpomíná, že v alianci UFD farmili třeba posledních 8-10 dní a nikdo jim válku nevyhlásil. Takže utopie byla jasná volba. Lord Brak dal ve 12. věku s utopií na tu dobu neuveřitelných 20M prestiže, což mohlo také motivovat dost hráčů k hraní utopie. Nejprestižnější utopie
Grafické porovnání obou těchto státních zřízení v TOPce: Robokracie růžově Utopie modře Teď ještě malá anketa o tom, o čem si ode mne budete chtít přečíst za 4 týdny (článek za týdny 2 již je rozhodnut). Možnosti:
Máte-li nějaké připomínky, upřesnění nebo konkrétní nápad o jakém tématu byste si chtěli v budoucnosti přečíst, pište do pošty ![]() |